Pravidlá poskytovania refundácií
K zahájení procesu reklamace se prosím přihlašte do svého zákaznického účtu a postupujte podle instrukcí. V případě, že zákaznický účet nemáte, založte si ho zde.
Po dokončení procesu reklamace v zákaznickém účtu vložte do krabice se zbožím i tento formulář
REKLAMAČNÍ ŘÁD
společnosti:
Stuffsell s.r.o.
sídlo: Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1
IČO: 19063458
DIČ: CZ19063458
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 380837
(dále jen “prodávající” nebo „my“),
platný pro reklamaci zboží zakopupeného prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese:
Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1
KONTAKTY:
Telefon: +420 777 826 921, jsme dostupní každý den v čase 11:00 - 19:00;
Email: info@stuffsell.cz;
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Reklamační řád je přílohou Všeobecných obchodních podmínek a je jejich nedílnou součástí. V okamžiku provedení objednávky na našem E-shopu, kdy se pro Vás stanou naše Všeobecné obchodní podmínky závazné, stane se pro Vás závazný i Reklamační řád.
- Reklamační řád stanoví pravidla pro práva z vadného plnění spojené s nákupem na našem E-shopu v případě, že u nás nakupujete jako Spotřebitelé.
- V případě, že u nás nakupujete jako Podnikatelé, budou se Vaše práva z vadného plnění řídit zákonnou úpravou.
- Pojmy definované v Podmínkách s velkým písmenem mají stejný význam i v rámci tohoto Reklamačního řádu.
- PŘEVZETÍ PRODUKTU
- V okamžiku, kdy přebíráte Produkt máte povinnost ho zkontrolovat a ověřit, zda Vám bylo doručeno to, co jste si objednali. Zejména si zkontrolujte, jestli Vám byl doručen správný Produkt, ve správném množství, s kompletním balením a hlavně jestli byl doručen v pořádku a není nijak poničený, rozbitý a tak dále.
- Neseme odpovědnost za to, že Produkt který jste si objednali bude bez vad. Ručíme vám tedy za to, že doručený Produkt:
- má vlastnosti, které jsme si ujednali v rámci Vaší objednávky, které uvádíme na E-shopu, na obale nebo i třeba v reklamě, nebo které lze rozumně očekávat s ohledem na povahu Produktu, pokud výslovně nestanovíme, že takové „očekávané“ vlastnosti Produkt nenese,
- je schopný sloužit účelu, pro který je určen,
- byl doručen v objednaném množství a jakosti,
- splňuje zákonné požadavky.
- V případě, že si nedostatečně zkontrolujete náš Produkt při převzetí, může být následkem ztráta možnosti Produkt reklamovat. Pokud jste totiž věděli o vadě Produktu při jeho převzetí, nebo jste takovou vadu museli s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření Smlouvy (např. při nákupu/pronájmu našeho Produktu v naší prodejně), nepřísluší Vám práva z vadného plnění.
- Pokud do 12 měsíců od okamžiku převzetí Produktu ukáže, že Produkt je vadný, má se za to, že Produkt byl vadný již při převzetí, pokud nejsme schopní prokázat opak.
- POŠKOZENÍ PRODUKTU PŘI PŘEPRAVĚ
- Pokud dojde k poškození Produktu během přepravy, je možné takovou škodu nárokovat vůči přepravci (reklamovat doručení zásilky). Z tohoto důvodu potřebujeme, abyste nám takové poškození co nejrychleji oznámili (ideálně okamžitě), abychom mohli vše vyřešit a zaslat Vám nový, nepoškozený Produkt. Pokud však nebudete jednat dle níže uvedených lhůt, může se stát, že uplyne lhůta pro uplatnění reklamace vůči přepravci a vy tak ponesete částečnou či úplnou odpovědnost za škodu, která nám vznikne Vaší nečinností.
- Když budete přebírat balík od přepravce, zkontrolujte si jak balík vypadá, a případné viditelné škody nahlašte přímo přepravci, který s Vámi sepíše zápis o škodě. V takovém případě nám přepravce vrátí zásilku a my Vám pošleme novou. Pokud si balíček převezmete, potvrzujete tím, že neměl žádné zjevné vady.
- Pokud zjistíte, že je Produkt vadný až po rozbalení balíčku, je nutné nás o tom informovat nejpozději do 2 dnů od jeho převzetí. Můžete tak učinit prostřednictvím reklamačního formuláře. Pokud nebudete vyplňovat reklamační formulář, ale např. posílat dopis nebo e-mail, uveďte v něm Vaše jméno, příjmení, adresu, e-mail a identifikaci Produktu, který chcete reklamovat a popis problému (nejlépe s přiloženou fotodokumentací vad). Dále prosím přiložte číslo objednávky/faktury či v ideálním případě kopii faktury (nebo jiného dokladu, který jste od nás obdrželi). Čím víc informací od Vás dostaneme, tím rychleji Vaši reklamaci vyřídíme.
- Pokud zjistíte, že je Produkty vadný až po rozbalení balíčku a neinformujete nás do 2 dní od převzetí, přepravce pravděpodobně neuzná reklamaci přepravy balíčku. V takovém případě je možné, že ponesete částečnou či úplnou odpovědnost za škodu, která nám vznikne Vaší nečinností.
- Po vyplnění reklamačního formuláře poškozené zásilky obdržíte potvrzení na Váš e-mail, následně se s Vámi telefonicky spojí pracovníci našeho zákaznického servisu, aby se s Vámi dohodli na dalším postupu. Reklamace řešíme vždy ihned, jakmile je přijmeme. Zpravidla to zvládáme mezi 7-14 pracovními dny, nejpozději však do 30 dnů. Můžete nás ale kdykoliv kontaktovat prostřednictvím telefonního kontaktu, nebo e-mailového kontaktu, abyste si ověřili, jaký je stav Vaší reklamace.
- NALEZENÍ VADY VE LHŮTĚ 14 DNŮ OD PŘEVZETÍ PRODUKTU
- Upozorňujeme Vás, že právo na odstoupení od Kupní smlouvy dle Podmínek má trochu jiná pravidla, pokud je Produkt vadný. Dle zákona nám totiž při odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí odpovídáte za snížení hodnoty zboží. To znamená, že pokud odstoupíte od Kupní smlouvy do 14 dní od převzetí a zašlete nám vadný produkt, nedostanete zpátky celou zaplacenou kupní cenu, ale cenu poníženou o rozsah vady produktu.
- Jak tedy postupovat. Pokud zjistíte, že Vámi obdržený Produkt je vadný ve lhůtě 14 dnů od jeho převzetí, kontaktujte nás prosím co nejdříve, a to ideálně prostřednictvím našeho reklamačního formuláře na E-shopu, případně na e-mail info@stuffsell.cz nebo telefonicky na 777826921. My pak musíme v rámci našeho reklamačního procesu nejprve zjistit, jestli vada nevznikla v důsledku Vašeho jednání a až následně rozhodnout o vrácení celé kupní ceny (pokud zároveň odstupujete), nebo o jiném řešení reklamace.
- NALEZENÍ VADY VE LHŮTĚ 2 LET OD PŘEVZETÍ PRODUKTU
- Pokud naleznete vadu Produktu, který jste od nás obdrželi, musíte nám tuto vadu vytknout bez zbytečného odkladu. Pokud budete Produkt po nalezení vady dále používat a vyreklamujete ho až později, je možné, že Vaše reklamace nebude uznána.
- Uplatnit práva z vad (reklamovat Produkt) můžete ve lhůtě 2 let (24 měsíců) od převzetí Produktu. Poté co tato lhůta uplyne, nemůžete u nás již uplatnit práva z vad (reklamovat Produkt). Pokud jste během této lhůty Produkt již reklamovali, prodlužuje se lhůta pro uplatnění práva z vad o domu, po kterou jste Produkt v důsledku probíhající reklamace nemohli užívat.
- Pokud jsme si domluvili v konkrétním případě smluvní záruku delší než 2 roky (24 měsíců), můžete samozřejmě uplatnit práva z vad této delší lhůtě.
- Pokud chcete uplatnit práva z vad, ideálním a nejrychlejším způsobem je vyplnění a odeslání našeho reklamačního formuláře nebo zaslání e-mailu na info@stuffsell.cz, kde uvedete zejména:
- jméno a příjmení;
- adresu;
- e-mail;
- telefonní číslo;
- identifikaci Produktu, který chcete reklamovat;
- číslo objednávky/faktury či v ideálním případě kopii faktury (nebo jiného dokladu, který jste od nás obdrželi);
- popis vady (nejlépe s přiloženou fotodokumentací vady);
- způsob jakým si přejete vyřídit reklamaci (dále viz článek 7 tohoto Reklamačního řádu).
- Pro účely reklamace (zaslání či donesení reklamovaného Produktu) prosím používejte adresu Chotěnovská 680, 190 16 Praha 21. (Jedná se o adresu společnosti Zásilkovna, pro reklamaci vždy prosím využijte vratkový formulář na webu) Pamatujte prosím na to, že Produkt nám musíte vrátit se všemi součástmi, ideálně v původním obalu a takovým způsobem, aby nedošlo k jakémukoli jeho poškození nad rámec vytýkané vady.
- Pokud k nám zašlete reklamovaný produkt, uhradíme Vám náklady na do výše, kterou uznáme za účelně vynaloženou. Pokud budete bydlet 100 metrů od naší kamenné prodejny, nebo k nám pošlete Produkt expresním kurýrem, tak Vám takové náklady bohužel neproplatíme. To samé platí v případě, pokud nám např. pošlete Produkt na dobírku – v takovém případě Produkt nepřevezeme a balíček se Vám vrátí zpět na Vaše náklady. Dále pamatujte prosím na to, že v případě, že se Vaše reklamace ukáže jako neoprávněná, nemusíme Vám hradit náklady na dopravu v jakékoli výši (ani ty účelně vynaložené).
- PRŮBĚH REKLAMACE
- Za okamžik uplatnění práva z vad se považuje okamžik, kdy nám bude doručen reklamační formulář, či informace požadované dle bodu 5.4. tohoto reklamního řádu a Produkt, který reklamujete, podle toho co nám přijde později. Tímto okamžikem začíná reklamační proces a nám začíná běžet 30 dní a to, abychom Vaši reklamaci vyřídili.
- Poté co uplatníte práva z vad dle předchozího odstavce (ať už prostřednictvím reklamačního formuláře, e-mailu či jinak), dostanete od nás potvrzení, že jsme reklamaci přijali, a to zpravidla na Váš e-mail uvedený v rámci reklamace. Následně se budeme snažit co nejrychleji posoudit Vámi vytýkanou vadu Produktu.
- Neodpovídáme za vadu Produktu:
- kterou měl Produkt v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny,
- která vznikla běžným opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li taková vada z povahy Produktu,
- kterou jste způsobili svým jednáním (např. nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, mechanickým poškozením, či používáním Produktu v podmínkách, které neodpovídají určení produktu, na které my nebo výrobce upozorňujeme (zpravidla na příbalovém letáku či na obale zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,
- která vznikla v důsledku Vašeho zásahu do Produktu (úpravou Produktu),
- která vznikla v důsledku vyšší moci (např. záplavy, úder blesku).
- V případě že v rámci posouzení reklamace zjistíme, že je Produkt vadný, odstraníme vzniklou vadu dle Vámi zvoleného způsobu vyřízení reklamace a uhradíme Vám účelně vynaložené náklady na dopravu v souladu s bodem 5.7. tohoto Reklamačního řádu.
- V případě že v rámci posouzení reklamace zjistíme, že Produkt není vadný, budeme Vás kontaktovat a domluvíme se s Vámi na dalším postupu. V takovém případě Vám náklady na dopravu uhrazeny nebudou.
- ZPŮSOBY VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Při uplatnění práva z vad máte možnost vybrat si z následujících způsobů vyřízení reklamace:
- opravu věci;
- dodání nové věci;
- dodání chybějící části.
Způsob který si zvolíte je nutné uvést v okamžiku, kdy uplatňujete práva z vad (např. v našem reklamačním formuláři) nebo bez zbytečného odkladu poté. Upozorňujeme také na to, že jakmile si jednou zvolíte, nemůžete tuto volbu změnit bez našeho předchozího souhlasu. Dále je nutné upozornit na to, že volba způsobu vyřízení reklamace nesmí být nepřiměřený požadavek – pokud Vám tedy např. chybí návod, nemůžete po nás požadovat dodání nového Produktu.
- Pokud se jedná o významnou vadu, můžete odstoupit od Kupní smlouvy a požadovat vrácení celé kupní ceny. Toto je možné v případě, že:
- odmítneme odstranit vadu Produktu nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
- z našeho prohlášení nebo z jiných okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží na Vaší straně;
- vada Produktu se projeví opakovaně;
- se jedná o podstatné porušení Kupní smlouvy.
- Pokud se jedná o nevýznamnou vadu, můžete požadovat vrácení celé kupní ceny. Toto je možné v případě, že:
- přiměřené lhůtě;
- z našeho prohlášení nebo z jiných okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží na Vaší straně;
- vada Produktu se projeví opakovaně;
- se jedná o podstatné porušení Kupní smlouvy.
- VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- V případě, že byla reklamace uznána za oprávněnou a my Vám máme zaslat opravený či nový Produkt (podle toho jakým způsobem byla reklamace vyřízena), zašleme Vám jej na adresu, kterou jste uvedli při uplatnění práva z vad.
- V případě, že byla reklamace uznána za oprávněnou a my Vám máme vracet kupní cenu, nebo její část, kontaktujeme Vás za účelem zjištění čísla bankovního účtu, na který Vám zašleme finanční prostředky.
- Máte povinnost převzít si reklamovaný produkt do 30 dní ode dne, kdy jsme Vás informovali o vyřízení reklamace. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění Produktu. Denní poplatek za uskladnění je účtován ve výši 50 Kč.
- Pokud si nevyzvednete vyreklamovaný Produkt do 6 měsíců ode dne, kdy jsme Vás informovali o vyřízení reklamace, vyhrazujeme si právo Produkt prodat a výtěžek použít na úhradu skladného dle předchozího odstavce.
- VYSOCE MÓDNÍ OBUV
- Na našem E-shopu můžete nalézt i tzv. „vysoce módní obuv“ (z angl. High fashion) dle ČSN 79 5600. V případě, že zakoupíte Produkt, který bude označen jako vysoce módní obuv, vztahují se na jeho používání a údržbu speciální pravidla, která je nutné dodržovat. Pokud tyto pravidla nebudete dodržovat a my vyhodnotíme, že vada Produktu vznikla právě v důsledku jejich nedodržení, nebude Vám Vaše reklamace uznána. Pravidla pro užívání a údržbu Produktů označených jako vysoce módní obuv Vám budou zaslána do E-mailu spolu s dalšími dokumenty (jako je kopie VOP či formulář pro odstoupení od smlouvy) po dokončení objednávky.
- ZÁVĚREČNÁ ČÁST
- V případě neúmyslného rozporu ustanovení tohoto Reklamačního řádu se zákonnými předpisy na ochranu spotřebitele některých zemí, ze kterých mohou pocházet naši Zákazníci, mají přednost tato zákonná ustanovení, přičemž se jakožto Prodávající zavazujeme takové ustanovení dodržovat
- Tento reklamační řád je platný a účinný od 1. 4. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.